x
Formularz kontaktowy



x
Zamów kontakt



Bankowość elektroniczna

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

Pamiętaj! Zawsze zanim przystąpisz do logowania sprawdź:

  1. Czy połączenie z Bankiem jest szyfrowane – na pasku statusu lub obok paska adresowego musi być widoczny symbol „zatrzaśniętej kłódki”. Brak „zatrzaśniętej kłódki” lub „kłódka przekreślona” oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane. Strony bankowości internetowej GBS Banku udostępnione są pod poniższymi adresami i zabezpieczone odpowiednimi certyfikatami bezpieczeństwa. Współczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL znakiem zielonej kłódki na pasku adresu. Wystarczy w niego kliknąć aby uzyskać dane szczegółowe. Sprawdź opis certyfikatu. Jeśli dane w opisie certyfikatu są inne, prosimy o zaprzestanie używania wyświetlonej strony internetowej i kontakt z dowolnym Oddziałem GBS Banku.
  2. Jeżeli widzisz komunikat o błędnym logowaniu po raz drugi, natychmiast skontaktuj się z z dowolnym Oddziałem GBS Banku.
  3. Jeśli korzystasz z autoryzacji operacji kodami SMS, zawsze kontroluj poprawność numeru NRB w wiadomości autoryzacyjnej.
  4. Przypominamy o stosowaniu zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej znajdujących się na stronie internetowej Banku oraz na stronie logowania do usługi.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  1. Zawsze sprawdzajmy adres strony logowania, najlepiej wpisujmy go ręcznie lub logujmy się ze strony głównej banku. Nie wchodźmy w linki do bankowości elektronicznej przesyłane nam w mailach.
  2. Uważajmy na fałszywe maile od nieznanych nam osób i załączniki – szczególnie dotyczące rzekomych przesyłek, ciekawych artykułów, wezwań do zapłaty. Zawsze sprawdzajmy adres, z którego została przesłana wiadomość, a w przypadku wątpliwości skontaktujmy się telefonicznie z firmą, od której rzekomo pochodzi.
  3. Zmieniajmy hasła – zadbajmy o regularną zmianę hasła. Nie powinno być ono również zbyt proste. Nie zapisujmy danych logowania w przeglądarce.
  4. Chrońmy dane do logowania – nie przekazujmy ich nawet najbliższym osobom. Jeśli chcemy, aby mogły korzystać z naszego konta możemy ustanowić dla nich w banku stosowne pełnomocnictwo.
  5. Nie logujmy się do serwisów bankowości elektronicznej z ogólnodostępnych komputerów, nie korzystajmy też z nieznanych nam, niezabezpieczonych sieci wifi.
  6. Aktualizujmy system operacyjny i przeglądarki, z których korzystamy.
  7. Korzystajmy z antywirusa.
  8. Sprawdzajmy treść SMS-ów autoryzacyjnych – powinna dokładnie zgadzać się z transakcją, którą zlecamy w serwisie.
  9. Sprawdzajmy dane przed wysłaniem przelewu – szczególnie numer rachunku.
  10. Kupujmy w bezpiecznych sklepach internetowych, a płacąc w sieci kartą korzystajmy z usługi 3D-Secure.
  11. Przypominamy o stosowaniu zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej znajdujących się na stronie internetowej Banku oraz na stronie logowania do usługi.
Dołącz do nas
zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.