Wakacje w Barlinku!

wakacje niemcy sallWakacje w Barlinku! – polsko-niemieckie spotkanie – pod takim hasłem odbył się kolejny projekt realizowany przez Barlinecki Ośrodek Kultury wraz ze swoim niemieckim partnerem z Prenzlau IG Frauen und Familie Prenzlau e. V. W dniach 16-20.08.2015 r. grupa dzieci i młodzieży z Barlinka i Prenzlau uczestniczyła w wymianie polsko- niemieckiej. Głównym celem był integracja międzynarodowa, przełamanie barier językowych i kulturowych. Dzieci i młodzież wspólnie spędzali czas. Atrakcji nie brakowało.

Wspólnie pokonywaliśmy trudy wspinaczki w parku linowym, wycieczka jachtem dostarczyła niemało emocji, cienia szukaliśmy w leśnych zakamarkach Puszczy Barlineckiej a chłodziliśmy się na plaży miejskiej.  Podczas spacerów po mieście zwiedzaliśmy osobliwości miasta oraz Muzeum Regionalne. Grupa uczestników bardzo chętnie udzielała się we wszelkich zajęciach również kulinarnych, wspólnie piekliśmy babeczki oraz przygotowywaliśmy grilla. Uczestnicy przez te kilka dni zawiązali nowe znajomości, w trudniejszych kwestiach pomagała pani tłumacz a w wielu przypadkach młodzież dogadywała się samodzielnie. Zarówno opiekunowie jak i młodzież uważają, że spotkanie było udane i owocne. Z utęsknieniem wszyscy czekają na kolejne Wakacje w Barlinku!

Projekt został dofinansowany ze środków Polsko-Niemieckie Współpracy Młodzieży.